Ugrožavajuća kriza označava situaciju sa potencijalom da prouzrokuje ozbiljnu štetu, poremećaj ili oštećenje organizaciji i predstavlja značajan rizik za njen rad, reputaciju i zainteresovane strane /Stakeholders/.
Efikasno upravljanje krizom uključuje brze i strateške odgovore radi ublažavanja uticaja, zaštite resursa i obnavljanja poverenja.
Upravljanje ugrožavajućom krizom zahteva jasnu komunikaciju, proaktivne mere i odlučno vođstvo kako bi se prevazišli izazovi koje ona predstavlja.
Napomena o personalizovanom napretku. U procesu unapređenja profesionalnog nivoa ili prisutnosti, namere i zahtevi uvek će biti usklađeni sa procenjenim mogućnostima, kako bi se obezbedila realna izvodivost i postigao zadovoljavajući nivo rezultata u projektovanom kvalitetu. Proces započinje zajedničkim istraživanjem potreba i definisanjem ciljeva, gde se progres kroz krivu promišljanja ili učenja odvija brzinom koja je prilagođena kompleksnosti zahteva i raspoloživim kapacitetima pojedinca ili organizacije. Kontinuitet i tempo napretka diktira brzinu rada koja se balansira i stavlja u funkciju željene realizacije, uz uvažavanje svih komuniciranih očekivanja.

Efikasne strategije za upravljanje ugrožavajućom krizom koje minimiziraju štetu na reputaciji i olakšavaju brz strateški oporavak, a baziraju se na proaktivnom pristupu, efikasnoj komunikaciji i kontinuiranoj evaluaciji, što ujedno unapređuje buduću strategiju upravljanja krizama:
PPRIPREMA ZA KRIZU:
- Procena rizika: identifikacija i analiza potencijalnih kriza, anticipiranje scenarija i procena potencijalnih uticaja na reputaciju
- Plan komunikacije u krizi: razvoj sveobuhvatnog plana komunikacije u krizi, definisanje uloga i odgovornosti, uspostavljanje protokola komunikacije i razrada strateških odgovora za različite scenarije
- Obuka portparola: priprema za komunikaciju i rad sa medijima, održavanje kontrole nad reakcijama i efikasno i dosledno prenošenje ključnih poruka tokom kriza
- Praćenje društvenih mreža: implementacija robustnih alata radi praćenja onlajn konverzacija i identifikacije potencijalnih problema za agilno i adekvatno reagovanje u slučaju eskalacije
- Sistemi obaveštavanja: obezbeđuju da zainteresovane strane /Stakeholders/ budu blagovremeno obaveštavane tokom krize, što uključuje interne timove, rukovodstvo i povezane eksterne strane
ODGOVOR NA KRIZU:
- Aktivacija tima za hitne slučajeve: najbrži izvodivi odgovor na krizu u pretećoj situaciji kroz osiguravanje jasnih linija komunikacije i koordinacije
- Sakupljanje i procena informacija: procena ozbiljnosti, obima i potencijalnog uticaja na osnovu tačnih i pravovremenih informacija o krizi pre formulisanja strategije odgovora
- Konsultacije sa pravnim ekspertima: dobijanje smernica o potencijalnim pravnim implikacijama i pristupu krizi u skladu sa pravnim okvirima
- Priprema izjava i poruka: strateški usklađene, jasne i dosledne izjave i poruke koje ukazuju na transparentnost, odgovornost i posvećenost rešavanju problema
- Strategija za medije: upravljanje spoljnom komunikacijom, izbor poruka, način i tempo saopštavanja radi pune kontrole nad narativom
KOMUNIKACIJA U KRIZI:
- Proaktivno angažovanje sa medijima: predstavljanje krize iz ugla klijenta kroz konferencije za štampu, intervjue ili brifinge
- Upravljanje onlajn reputacijom: adresiranje negativnih narativa koji kruže na društvenim mrežama i drugim online platformama i brzo reagovanje na dezinformacije i koordinacija sa zabrinutim zainteresovanim stranama /Stakeholders/
- Komunikacija sa zainteresovanim stranama /Stakeholders/ : prilagođavanje poruka za ciljane komunikacije sa različitim grupama, uključujući kupce, zaposlene, investitore i regulatorna tela, kako bi se adresirale specifične zabrinutosti i pružila sigurnost
- Redovna ažuriranja: održavanje transparentnosti i demonstriranje posvećenosti rešavanju problema kroz redovnu komunikaciju sa zainteresovanim stranama /Stakeholders/ i javnostima tokom i nakon krize
POSLEDICE I EVALUACIJA:
- Evaluacija nakon krize: procena efikasnosti odgovora, identifikovanje snaga, slabosti i oblasti za poboljšanje u upravljanju krizom
- Učenje i prilagođavanje: korigovanje u skladu sa naučenim lekcijama i shodno tome ažuriranje protokola kako bi se poboljšala buduća pripremljenost za krize
- Popravka reputacije: primenjivanje korektivnih mera, poboljšanje i podizanje nivoa posvećenosti zainteresovanim stranama /Stakeholders/ kroz implementaciju strateških komunikacionih inicijativa
- Praćenje i analiza: ocena uspeha napora za oporavak reputacije, adresiranje eventuralnih preostalih problema kroz kontinualni monitoring medije i sentimenta zainteresovanih strana /Stakeholders/
PRAVNA I REGULATORNA USKLAĐENOST:
- Praćenje usklađenosti: osigurava dosledno poštovanje relevantnih zakona i propisa tokom upravljanja krizom
- Dokumentacija i izveštavanje: razmenjena komunikacija, pravne konsultacije i interni procesi donošenja odluka vezani za sve preduzete akcije tokom krize što može da uključuje i priprema izveštaja za regulatorne organe

Cenovnik. Modularno dizajniran, precizno strukturiran i transparentan, osigurava da se angažuju i plaćaju samo neophodni servisi. Za svaki zadatak za koji nas angažujete postoji celovita lista svih usluga koja se odnosi na taj zadatak, i sastoji se od neophodnih i opcionih, kao i eventualnih dodatnih usluga trećih strana. Tokom Inicijanog Četa vezanog za konkretan zadatak, u direktnom razgovoru biramo odgovarajući skup usluga i kreiramo konačnu listu potrebnih usluga. Za usklađivanje cena sa različitim nivoima zahtevnosti, postoji indeks za zahtevnost. Osnovna cena pomnožena sa ovim indeksom daje adekvatnu cenu za zadatak na određenom nivou zahtevnosti, osiguravajući tačan i fer cenovni model koji odgovara potrebnom nivou usluga, što se argumentuje i dogovara tokom Inicijanog Četa. Na osnovu ovih informacija formira se ponuda. Za načelnu informisanost o kategorijama i opsegu cena preuzmite cenovnike date u .pdf formatu uz svaki zadatak.

